jc - what would we be if we were alone

hej! sitter hemma och pluggar lite samhälls just nu. 
idag blir ännu en skritt-tur med sam, ska utöka lite och visar han inte försämring idag heller så sätter vi igång och joggar lite imorgon. tror inte det kommer vara några bekymmer.
Sam går ju med sulor fram. Han blev inte skodd förän han var 5(!!!!) och förmodligen är det därför han är så plattfotad.
Då vi började sko honom var det ju ett krig ungefär, hur kul är att det att sko en 5 årig, nervig och rädd ponny för första gången? Tack och lov har det blivit bättre. Men vi bestämde oss vid den andra skoningen i hans liv att sätta på sulor och vilket resultat det blev! Han tog för sig mycket mer och fick ett längre steg. Han gick inte längre och sneglade mot backen för att ev upptäcka stenar som skulle göra ont. Så det var grymt skönt att vi kom på det.
Nu blev det en liten avstickare om det haha.
Har även planerat in vår sista tävling denna säsong. Någon som vill veta vars & när?:D
har även ett litet annorlunda upplägg denna gång, kan även skriva lite om varför jag gör så.
6. Alla hästar i stallet
Det har nog alla redan förstått att jag bara har två herrar här hemma i stallet. Vi har plats för tre, (två boxar och en spilta) men det är Sam och Jappeloup som bor där!


7. En sak som aldrig får hända!
det man alltid är rädd för är väl att man något skulle hända hästarna.
men om vi ska tala om Sam just nu eftersom han är huvudfokuset i bloggen
så är det väl att han skulle få någon allvarlig skada och inte få hoppa.
det låter kanske inte så farligt, men jag vet att han älskar det. Naturligtvis
finns värre saker i världen, men jag sköter mina hästar som om dom är gjorda
av glas. Jag är så extremt rädd om dom. Och då jag säger "att han inte får hoppa"
låter jag kanske egoistisk, men jag vet verkligen att han vill det!
Sen finns de ju saker som att behöva avliva mm men det förstår väl alla är
det inte får hända. Att man inte vill det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0