jc - pocahontas ♥

Minns du första gången vi möttes? Det var en gråmulen vår-dag och du stod inne och tuggade på ditt hö. Vänligt kom du fram och hälsade på min utsträckta hand för att sedan återgå till maten. Det var vår första kontakt.
Minns du första gången jag provred dig? Det var pirrade av nervositet i hela min kropp men du bar mig snällt och försiktigt runt i manegen. Trots min o-förmåga att fullt kontrollera min hjälper.
Minns du din första dag hos mig? Det var Lördag och du fick först stå inne för att vänja dig lite vid stället. När jag släppte ut dig drog du några repor runt hagen och busade innan du nöjt ställde dig och mumsade på det frodiga gräset.
Minns du vår första ridtur hemma? Mamma följde med och vi skrittade mest. Vid "Korsningen" stannande mamma och vi galopperade bortåt en bit. Jag var överlycklig!
Minns du första gången vi hoppade? Jag klev in i manegen utan några förväntningar men när vi väl började fick jag knappt stopp på dig. Jag hängde glatt med när du skuttade över hinderna i lite för högt tempo.
Minns du vår sista promenad? Från gården till den utvalda gläntan. En strålande sommar eftermiddag. Solen sken för DIG en sista gång, för din sista dag här på jorden. På vägen dit pratade jag med dig om allt möjligt, allt våra underbara minnen och att du inte skulle behöva ha ont längre. Sen lämnade jag över dig till pappa, ni var så trygga tillsammans. Du var i goda händer.
Jag gav dig inte ens en sista kram, berättade inte hur mycket jag älskar dig och inte ens en sista klapp. Jag var den som var rädd, för feg för att våga ta farväl.
Om jag skulle kunna få tillbaka en minut med dig så skulle jag överrösa dig med all min kärlek.
Du var det bästa jag hade. Jag saknar dig mer än allt, du är fortfarande den bästa och finaste.
Jag vet att du minns allt, där du nu lycklig springer på trapalandas evigt gröna ängar ♥♥♥

RIP POCAHONTAS 24.05.1997 - 02.07-2010

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla fint skrivet! Poccis kunde inte ha haft ett bättre hem.

2011-09-09 @ 23:34:23
URL: http://olinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0