jc - odrägligare än allt

...var vad Sam var igår!!!
Tänkte börja med en mjukstart efter de fem dagar han har fått vila. Tog hackamore (ajaj, dåligt beslut) och han var stel, pigg, stark, tittig, oreglerbar, osvosv.
inte kul någonstans. Gick inte trava så galopp istället, han kunde inte skritta på långa tyglar utan att fara iväg i slängtrav. När jag vände höll han på att krypa ur skinnet och fick ett antal gånger använda skogen som stopp då han inte lyssnade det minsta på hacket.
MEN jag är så glad att jag har en sån söt ponny som man inte blir speciellt arg på.
Jag är glad att han faktiskt tycker det är så jäkla roligt att få komma ut att han knappt kan bete sig.
Däremot ska jag för vår bådas skull ta pelhamet idag. Dels för att ha en chans att mjuka upp sidorna på han lite grann men oxå för att ha något att säga till om utan att vi ska rusa rakt in i skogen hehe :)
Så idag blir det ut och kaaanske lyckas få honom lite lång - låg, vilket såklart var omöjligt igår. Sen ska jag nog före vi far ut i skogen skritta fram och sen skritt jobba honom lite på lägdan och få igenom sidorna lite!
en bild från då han stod på ridskolan och jag red honom bara i hoppspec.
Förresten! Någon som vill se några jämnförelse bilder från "då&nu"?

Kommentarer
Postat av: eliinh

Ja det vill vi :D

2011-09-07 @ 18:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0