jc - lite snabbt sådär

blir ett snabbis inlägg eftersom att jag snart ska iväg. Idag vilar Sam och igår var vi ute i skogen. Pigg utan dess like, men det är jag glad över. Så länge han inte blir för pigg och slutar lyssna på mig.
Planerar att åka in någon dag i veckan och rida lite på ridhuset. Lite styrkehoppning. Har väl som plan lite studs på volt och sådär. Kanskel lite galopp bommar?
Han har ju varit så grymt rolig att jobba nu på senare tid i hoppövningar på volt! Lugn och taktiskt galopp där han sänker sig och hoppar lugnt och avspänt. Då bara på lägre hinder där han inte behöver anstränga sig. Lyssnar då jag sitter tillbaka och det känns super kul.
Skulle bara ha fått honom klippt för han har börjat få riktigt tjock päls och blir svettig fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0