jc - hästfri

hej! värdelös uppdatering och de märks på statestiken. tycker ida ska skärpa sig och fixa nå internet någon gång och emma börja uppdatera eftersom hon faktiskt HAR internet.
jag har i alla fall varit nästan hästfri sen i fredags. Åkte då till ursviken där jag spenderade helgen. Ganska nykommit hem. Igår var vi en sväng till biltema i luleå och påväg hem svängde vi förbi i hemmis då jag mockade och pratade lite med hästarna som går och njuter ute i det fina väder, som befinner sig över norrland nu verkar det som.
Efter en vecka av kylning av ben, stallbandage nattetid så ser det lite bättre ut hos de båda. De var ju rätt svullna efter rymningen tidigare i veckan och jag förmodar att det var en överansträngning. Har köpt lite linement och kylbalsam. Igår då vi var i luleå sprang jag oxå in på granngården och köpte ett par ROSA(?????) benlindor. haha. Men de ska bara användas som stallbandage, tror inte ens mina hästar skulle gå ut i dom.
om ca 45 minuter kommer hovslagaren och verkar och skor Sam. Han kommer troligen behöva vila 1-2 dagar till nu när han gått utan skor så pass länge fram och är lite öm kommer han förmodligen bli lite öm av skoningen oxå. Får se hur benen ser ut i kväll, kanske blir en kort prommis eller så.
Om vädret är bra någon dag i veckan ska jag även försöka dra hit en vän som kanske kan ta lite höst bilder.
men nu ska jag hämta in hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0