jc - everything I do, I do it for you

hej. passet på sam gick överförväntan. Satt mig på lägdan på pelhamet och bara skrittade, böjde, flyttade, halter övergångar mm. Han var fin, lite ofokuserad och övertaggad i början men det tog sig ju längre jag red. Som sagt mycket skritt, flyttade honom rätt kraftigt undan skänkeln för att han skulle börja arbeta med bakbenen. Sen även mycket trav-halt-skritt övergångar. Han spände till sig ibland i blåsten men inget man kan klaga på trots allt.
Har kommit fram till att sådana här gånger, när han är såååååå övertaggad är det bättre att sätta sig på en lägda och bara jobba, ge honom relativt lätta uppgifter men där han måste lyssna och vara fokuserad. Inget större krav på form eller liknande utan bara att undertrampet och lyhörheten finns, för då kommer formen allt eftersom.
Blev ingen galopp idag, hade ju regnat så vågade bara trava på vissa stället och resten skritt men det blev bra endå. Imorgon kör vi i skogen och ska mest bara rulla på i lite galopp hade jag tänkt - med pelham igen.
Jappeloup i sina yngre dagar med sin älskade fina Folish!
det är så jäkla trååkigt att skriva. tittar på besökare och sidvisningar och ni finns ju där, men ni är tystare än allt. trots tusen frågor och försök till att få någon att kommentera, säga något som de vill se eller liknande får man ingen respons. fortsätter det så är det bara lägga ner skiten tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0