jc - 8

8. Min största rädsla inom ridsporten
jag är inte speciellt rädd för något. dvs ridolyckor och dylikt. men sen jag fick ta bort min älskade pocahontas så har jag blivit livrädd för skador. lite värme i en hov gör att jag går runt med en klump i halsen tills det är bra igen.
ingen kommer kunna ta poccis plats, men det skulle göra lika ont att förlora någon på samma sätt igen.
helst av allt skulle jag vilja linda in hästarna i bubbelplast jämt men det är ju tyvärr inte sunt.
enda gången de går med något skyddande (förutom vid ridning) är då de får en ny hage / släpps ihop med någon annan. Då finns det alltid risk för bus och sånt.
så min största rädsla inom ridsport är alltså tragiska skador. eller ja, skador överhuvudtaget. blir lika mesig för ett litet, litet skrapsår som för ett stolp-tjockt ben ungefär. och behandlar (smörja, kyla, linda eller vad det kan vara) allt som om det är en dödsskada.
vad är era största rädslor?

du är världens finaste


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0