jc - 15

15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
skulle nog kunna skriva en hel novell men ska försöka få det lite kortfattat.
Jag tycker att hästar är underbara varelser. De har ett troligt bra kännande. Jag är 100% säker på att en häst märker av då man är ledsen, glad, arg och sådär.
Det härliga med dem är att trots att de "bara är hästar" kan man känna en sån otrolig närhet till dom.
Man behöver aldrig använda sig av massa komplicerade ord utan de förstår endå.
Vad är mysigare än att fara ut och skritta barbacka en kall, dyster vinterkväll och bara vara?
När jag är ute i stallet eller ute och rider så försvinner allting annat. Det skönt att kunna koppla bort allting ibland.
En häst behöver man aldrig vara orolig att den försvinner, sviker eller är elak. Så länge man behandlar dom med respekt. En häst finns alltid där och den tryggheten är svår att finna någon annanstans.
Man ska ta vara på sin bästa vän och vårda vänskapen som finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0