ep

ny vecka nya tag och jag inleder veckan med att ligga hemma i feber snorig hostar upp slem typ hela tiden tjock i huvet och orkar inget.. bläää. men söta mamma  har köpt en B&J o läsk och favvo kakorna åt mig så jag klarar mig nog! kan berätta lite om förra veckan de jag kom ihåg av den början av veckan var det nått dressyr pass på lägdan och ut och skritta och en vilo dag.

 torsdag hopptränade jag tillsammans med emmaboden och marre som coach jag är riktigt nöjd med den träningen vi värmde upp med studs med fyra hinder varierade med avstånden mellan studsen, hade väldigt kort avstånd mellan bommarn så vi fick korta galoppen, hoppade- galopperade ca 6språng- halt- bakdelsvändning- galopp - hoppade igen ca 4ggr. ändrade avstånden o längde galoppen o gjorde sdamma sak igen ungefär. hoppade sedan en bana på 110-115 tydligen jag troddde nästan alla hinder låg på 1meter typ men jag är ju som sagt inte den höjdrädda, jalle var taggad frammåt glad o ja jätte kul var det!

fredagen hade han nog tränings värk för det var ganska mjukt och djupt på hoppebanan SRK där vi hopptränade,han gick inte alls frammåt de var mindre kul och vart ett kort pass lördag fick han ville tyckte han kunde få en till dag på sig att vila upp sig.

 Igår red frida jalle de var kul att hon ville det och det hade gått jätte bra dom flyttade lite förskänkeln hon red på lite längre tyglar så han fick gå i låg form och slappnade av i både trav och galopp i galoppen hade dom även tränat galopp ur halt han hade varit pigg gláa och frammåt lite spänd i början men fin sen! han verkar ha fått ett pass som är bra för honom så det gillar jag! :*
Idag är ju jag inte kry så vi får se hur det blir med jalle ska nog börja med att kolla om frida är sugen på ett ridpass ídag okså =)


^ Bild från i fredagskväll då vi några tjejor från klassen och Ebba + julia,
 först var vi och åt på tatung sen var vi hos fanny och hade det trevligt
 en stund innan vi gick till bowlingen kvällen avslutades på stan.
 Kung fredag punkt.

jag gör ett nytt inlägg med några bilder från vännäs hoppT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0