ep - trögt

går trögt för mig att blogga..


igår var jag och jalle på dressyr tävlade på SARF känns verkligen som det var ett tag sen vi tävlade dressyr!
Ja var sjukt trött på morgonrn sovde typ en timma extra då jag hade ställt väckarn extra tidigt men däremot varken knoppat eller packat hehe,Det blir värre precis som jag har packat ner alla grejor så kommer farmor som ska skjutsa oss,så då fick jag lite brottom att hämta jalle i hagen han står längst bort i betes hagen och bortanför DIKET jag hittar inte över gången diket är brett å fyllt med vatten  går tillbaka och hämtar en hink med mat försöker locka över dom till rätt sida diket men nä dom sträckt på halsarna och försökte nå utan att hoppa över ringer till wille men då hjälper han farmor med att koppla transporten som har krkånglat på något vis,men tillslut komma han i allafall och fick hoppa över diket sätta på jalle grimma o grimskaft att räcka över det till mig så ja han putta som på och jag drog lite så hoppa han ju över jätte kul så där en halv timme senare.

när vi kommer fram är vi igentligen inte sena tävlingen har nyss dragit igång och jag är inte med förän i andra klassen. men jag hade ju tänkt rida fram ca 1timma för att jalle ska slappna av och så rider fram kanske 20 min till Lb:n gick inte bra!jalle var jätte spänd o ja nä inte bra alls inför LA:n (Våran första) hade inte hunnit lära mir programmet riktigt då det gäller övergångarna och lite osäker sådär på dom exakta  vägarna så fick några slarviga vägar på grund av det tex. i sista galoppen då jag inte kunde komma på om jag skulle rida på en volt eller snett igenom så efter att jag hunnit nå språng efter långsidan så neeej just nu ska jag rida ökad galopp snett igenom.......... MEN jalle var däremot mycket finare o slappnade av o jag kunde rida mycket  bättre bortsätt från då jag inte riktigt visste vad jag skulle göra men det här tog jag o jalle mer som en träning inför dressyren som snart är i ersmark o då hinner vi träna lite mer ,lära oss programmet och rida fram längre tänkte jag så det blir nog bra.trea kom vi i LA.N och i LB:n så vet jag inte riktigt men ja n' idag har jallo bara skrittas lite.

nu ska jag sova godnatt!


 Foto:Tove Söderström

Bild från tävling tidigare i sommar, med laget div2 omg 2 på SuRF om jag inte minns fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0