ep- hänt lite sen senast.

i onsdags förra veckan skulle jag till bergsbyn o träna men i ladan där vi har grejorna på sommarn hade typ alla läder grejor mörlat då det hade regnat i flera dagar och varit fuktigt där ute. Och det var soom allm'nt tråkigt bland alla grejer,så det började med att jag packade med alla läder grejer för att smörja upp och lämna typ i deras stall eller nått de jag inte använde men sen slutade det med att jag packade ner alla mina grejerk i påsar och jag o pappa bestämde oss för att vi överraskar tjejerna i bergsbyn med att vi flyttar in ikväll, skrev iallafall ett sms till cillen och frågade om jalle fick stanna men dom trodde ju så klart bara över natten, Då dom tjatat på mig att flytta dit ett bra tag nu! Men det känns jätte bra är nöjd med att jalle står där och jag får jätte bra hjälp med att träna både i hoppning dressyr o allt däremellan.
Funkar faktiskt bra med att ta sig dit också efter skolan kan oftast åka med EmmaBoden som slutar tre och jag halv fyra ungefär och då är ju jag som efter halva vägen till stallet för henne  sen så går det få bussar men som faktiskt passar väldigt bra i tid. Alltid trevligt när dom andra är där samtidigt o!

sen så har vi tävlat dressyr på kdrf som jag är jätte nöjd med,Jalle tog yttertygeln mycket bra (som vi har tränat mycket nu i bergsbyn då han ofta kommer undan med det särskillt i ena varvet) så han var stadig o lixom bogarna på plats lyssnade bra, ökade fint lyssnade tillbaka bra halter ja underbart rund o fin!,
I lb:n så fattade jag galopp vid A istället för efter hörnen typ f och M eller vad det nu är för bokstäver. så de var  väl typ det. det var jätte jämnt mellan alla så det var ju som tråkigt att man missa sånna detaljer haha men jag är jätte nöjd så det är ju som sagt det viktigaste inför nästa termin o ev. en sista dressyr i norrbottenskuriren känns det då bra bra. eftersom vi tränar ju på att bli bättre o bättre o nu har jag nånting i handen han går stadigare och han var inte alls spänd =D

har inte fått bilder från tävlingen än så ha a slänger in en bild på ladan vinter tid :P
Synd jag aldrig tagit nån bild sommar tid det är faktiskt väldigt mysigt där när vi hängt upp våra grejor oså.




Igår for jag ut o skritta 30 minca med Emma och Marro. idag blir det nått jag inte bestämt än men ska låna en graman o träna upp överlinjen på jalle. träna upp bakbenen är nått jag också ska göra mycket*(han är svgare på ena ) så ska rida mycket ja men typ öpnna, bommar o markarbete på böjt spår bland annat så det här kommer bli kanoners!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0