jc - träningstips, häst & ryttare

ett litet träningstips nu då!
jag tycker det är roligt att variera mycket, ridning med markarbete så som promenad, "nh", tömköra osv.
Något jag brukar göra ibland är att fara ut och jogga med Sam. Dvs att vi båda springer.
Det super bra, tråkigt att springa själv och bara med tanke på hur komiskt det måste se ut så gör det de hela mycket roligare. Sen uppskattar Sam det super mycket.
Vi kör mycket öka/minska dvs lite intervall för oss människor i alla fall.
Rätt bra träning för häst oxå, att bara balansera sig själv, och det är mycket därför jag gör öka/minska. Han måste själv hålla sig i balans för att kunna trava så sakta som jag begär.
Är väl som att vara ute och springa med hund, istället tar man bara pållen istället! :)
Någon annan som brukar göra detta?

men man kanske inte ska fara ut och springa med denna mängden djur;)

Kommentarer
Postat av: amanda-norrlandsryttare

Jaha vad kul :D

Haha brukade vara ute och springa mycket med fruttis förut :D Sen så brukar jag cykla med GIA =D

2011-10-28 @ 17:04:36
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/
Postat av: Elin Hällberg

Det är grymt mycket roligare att springa med hästen eller hunden än själv!:)

2011-10-28 @ 17:40:04
URL: http://gezzina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0