jc - tråkigt igen!

Nu har ni slutat kommentera igen!!!! ;/

Nu har jag i alla fall kommit hem och nattat hästarna. Tog in dem vid 8 och stod sen bara och myste och borstade. Jappis som var smutsigare än allt på halsen fick sig en redig borstning samt en massa pälsglans i man och svans!
Trimmade skäggen lite på Sam, även på Jappis samt Jappis öronhår.
De är lite gulliga hästarna, när jag är hos Sam tigger Jappis om uppmärksamhet och viceversa.
Trots att jag försöker dela på den så mycket som möjligt såna här kvällar så är båda lite missnöjda då jag är hos den andre :)
Jappis har fått lite nytt liv, han kommer ju tyvärr snart att tas bort pga sin hälsa och ålder.
Men det känns lugnande och bättre i själen av att se att han verkligen lyser av liv just nu. Busar i hagen och ser allmänt piggare ut. Båda har verkligen lite sisådär nu under päls fällning/sättning.
Jappis brukar ha förmånen att få gå in själv från hagen, dvs jag tar Sam i grimma och Jappis går helt lös. Snäll som han är så hänger han på in i stallet och skulle aldrig få för sig att dra iväg, annanstans än på gården!
Någon som vill veta lite mer om min käre gamle gentleman?


Kommentarer
Postat av: amanda

tråkit med jappis:(

2011-10-26 @ 10:03:07
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0