jc - natten var ung och jag var kung i stan

hej! ursäkta kass uppdatering men somnade då jag kom hem och vaknade efter kl 6 så då var det bara ut i stallet! Har just ätit lite middag och ska snart kasta mig i duschen hade jag tänkt.
Idag red jag efter byvägen bara, spänd och tittig ponny..
Han är ju alltid lite mörkrädd av sig framför allt nu så här i början på mörkerperioden. Det fungerar alltid bättre att fara ut innan det blir kolsvart så vi båda hinner vänja oss. Men det hann jag inte idag.
Gjorde väl ingenting speciellt, lite galoppfattningar och sådär, försökte sätta mycket tryck i galoppen och korta ihop honom ganska mycket.
Men han var rätt spänd hela tiden som sagt. Kändes lite "matt" eller vad man ska säga så vi tog det rätt lugnt bara!
Imorgon ska vi in till ridhuset och hoppa lite inomhus. Vill känna på det före tävlingen.
Hade tänkt mig en kombination och två enkelhinder (räcke&oxer) och hoppa på tävlingshöjd bara några få språng.
en ful bild från Boden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0