jc - KALLT

nu har jag varit ute med Sam en sväng, barbacka och med hacket. Tänkte ut på en vanligt sväng med alla gångarter men blev bara skritt.
Hatar denna årstid! Antingen ska det va sommar eller vinter och snö! Annars är det bara dåliga vägar som inte går rida på :(
Det var STENHÅRT underlag, i mitten som brukar vara relativt mjuk var fryst så där gick det ju inte heller.
Så vi fick alltså en skritt-tur idag. Jag hade alldeles för lite kläder, bara mjukisbyxor och en tjocktröja och inga vantar så höll på att frysa ihjäl. Så hoppade av och promenerade hem med han istället för att själv hålla lite värme:)
Som vanligt då vi är ute och går, går han lös (alltså inte utan träns/grimma bara att jag inte håller i han) och gullepojken är som vanligt en liten hund. Han kan gå 5-7 meter bakom mig och stanna och filosofera tills han upptäcker hur långt jag kommit och skyndar då ikapp!
Kommer bli mycket promenader och tömkörning framöver eftersom vägarna är som dom är, men det är ju nyttigt det oxå!
Nu ska jag till Ersmark så vi hörs kanske ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0