jc - 8-9 oktober

Hej! Tänkte berätta lite mera utförligt om tävlingarna som var i helgen! Resultaten har ni fått men skriver dem igen för min egen skull.
Kan snabbt dra lite grann om min fail - första gången jag glömmer någonting så glömmer jag något jätte viktigt!!! Men folket på anläggningen var suuuuuper trevliga och sprang runt och letade bett som jag fick låna osv osv! Men fanns inget i rätt längd av det jag behövde.
SÅ då var det bara att gå och köpa ett par tyglar och rida med last/promenad tränset=ingen nosgrimma och ett riktigt tjockt tränsbett! Han var inte rolig att rida/hoppa fram till någon klass. Jag hade inget att säga till om och fick mest använda väggen för stopp. Men på banan var han grym, kändes som om han "vågade" ta för sig mer, tog aldrig ner skallen och bara fick lite mer frihet vilket verkade bra för han!
Lördagens LC, 0/0 fel
Dagens första klass, en 80 vilket han inte gått på hur länge som helst så lät honom mest bara få vara och köra sitt rejs. Nollade utan problem grunden och gasade i omhoppningen. Han KAN ju faktiskt svänga lite min fina ponny. Dubbelnolla och tyvärr(!!!) första utanför placering. Jätte många som aldrig dök upp för egentligen skulle det var 6 placerade men drogs alltså ned till 5. Men han var sjukt fin i alla falll.

Lördagens LB, 0/4 fel
Han var super fin i grunden och nu var även en kombination med samt en mur. Kom lite när in på kombinationen så det blev långt men han svarade super på framåtdrivande och det var inga problem. Han kikade inte på något. I omhoppningen så gasade jag lite grann, hade sett vilka svängar de ledande gjort så satsade inte så mycket. För deras svängar är han inte redo för än haha. Men han blev lite flack på näst sista räcket men är super nöjd endå!
Söndagens LB+5, 0 fel
Här gick han alltså som ungponny. De var lite mer grindar och små saker som hästarna kan kika på nu men han var inte speciellt tittig på något. Tog för sig super och banan var inga problem alls för honom! Va i båda A&B-hinder i kombinationen men jag satsar ju alltid på att det hellre få bli flackt än att det ska bli långt och knöligt för honom. Men som sagt 0 fel och rosett.

Söndagens LA, 4 fel
Svåraste banan för dagen (såklart), hör från framridningen typ "vänta", "din andra vägring" och lite sånt. Det var 3:an som var en av de svåraste på banan. Ni får se på filmen sen då jag laddat upp det. Jag gjorde en fuling och travade nästan genom svängen och la sen ett sjuhelsike tryck i han och då var det inga problem alls. Sen hade vi lite för mycket fart efter och det var en riktigt knölig sväng till 4:an som jag tyvärr slarvade på och inte rätade ut ordentligt. Ett räcke vi hoppade snett och han blev lite flack.
Resten av banan flöt bara på och jag var så nöjd. Om vi varit i avd A hade vi kommit 3:a!!!
Denna helg var vår sista tävlingshelg. Sista riktiga tävling. Och jag vet inte, men ni kanske kan förstå hur grymt nöjd jag är? Vilket jävla ponny jag har. Tekniska banor är inga problem så länge jag inte klantar mig, Sam har blivit så jäkla fin. 2 nedslag på en helg är ingenting. Och ena var heeeelt och hållet mitt fel.
Och det förändringen som Sam har gått igenom, förut tog han sig inte igenom en 70 cm bana.
En ponny för framtiden.
Och vi kunde inte ha fått ett bättre avslut.
lasttränset som sagt. Men inte helt fel att få ett par nya lädertyglar från jacson för en billig slant!

Kommentarer
Postat av: Moa

Det såg jätte bra ut :)

min kamera var helt störd så det blev inga bilder:(

2011-10-11 @ 15:49:41
URL: http://mlidgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0