is- när vi ändå är inne på sadlar

jag tror att aktivens sadel inte är bra för mig. senast jag red i en sadel som inte passade mig så fick jag problem med svanskotan, och jag har börjat få känningar i den igen nu i veckan. hade tänkt försöka få hit någon sadelutprovare för att prova ut en dressyrsadel och kolla vad hon säger om min hoppsadel. tänkte dock inte göra det så snart som det verkar måsta bli. hade ju som sagt problem med svanskotan för ca 2 år sedan, och det vart så pass dåligt så jag var tvungen att sitta på en sittring, väldigt "charmigt".. vill inte alls att det ska bli så igen så det blir nog att plocka hit någon snarast.
hoppas verkligen att min hoppsadel ligger bra på honom med ett smalare koppjärn. den är ju så underbar att rida i. jag rekomenderar verkligen den sadeln (thorowgood T6 showjumper) framtagen i samarbeta med robert whitaker till er med hästar med rak rygg och låg manke, passar utmärkt på alla våra araber, passade även på en irländare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0