jc - träningen

hej. nu har jag kommit hem från träningen för ett tag sen.
gick super tycker jag.
Egentligen kan jag väl inte säga att hon sa något som jag inte redan visste, ex öppen hand, lite för fort, svagare där osv. men hon hjälpte oss verkligen att komma vidare!
Jag har en dum vana att både rida med tygel låååångt ut på ringfingret samt då med öppen hand, så det fick hon tjata lite på (bra).
Sen red vi sakta... haha, kändes som slowmotion men hon sa som så "ni kan redan rida fort, så nu måste ni hitta rytm och balans när det går sakta oxå". Hon tyckte jag hade bra känsla för ridningen och bra sits, förutom handen och att Sam var en super trevlig ponny som ville arbeta, vilket alltid är trevligt att höra.
Jobbade mycket med yttersidan framför allt i vänster varv där han är svagare bak, men även en del i höger. Och att få stödet på yttersidan. Men jag tycker det var super bra faktiskt och kommer hon någon mer gång kommer jag nog att vara med då oxå.
Sam verkade oxå var riktigt nöjd så det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0