jc - presentation

antar att man måste göra en sån här presentation nu då. jennifer heter jag och är 18 år - sista ponnyåret någonsin dvs. Tränar och tävlar min ponny Sam som är en maxad c-ponny valack på sju år. Honom har jag haft i över ett år nu, och tidigare stod han på ridskolan. Han köptes nerifrån skåne från ett försäljningsstall men passade inte som ridskoleponny. skulle ha honom över sommaren och rida till han lite till försäljning men fastnade såklart - som jag gör med många hästar. Köpte honom själv och från att knappt tagit sig över ett 50cm hinder så hoppar han nu LA som vi debuterade i början av året.
jag har en till häst, en andalusierkorsnings valack på 20 år, Jappeloup oxå en tidigare ridskolehäst (undra varför alla hamnar hos mig?) som fick en gaffelbandsskada och kunde inte längre gå på underlaget i manegen. nu är han pensionär och gör inte mycket mer än att ha de bra! han kommer inte vara huvudämnet här men dyker väl upp någon gång då och då antar jag.
själv går jag fordonsprogramet med inriktning på maskin på a-torp. ska börja tredje året nu och det känns godomligt skönt att snart slippa skolan! På sommaren nu jobbar jag på SPECMA i stort sätt tills skolan börjar om igen.
ska väl ge mig på det här med att blogga, trots att jag är en "anti-bloggskrivareperson" men vem vet, kanske funkar det.
sam
jappeloup

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0