is: about us

Jag heter Ida Strömbergsson är 17år och har en häst som jag tar hand om nu under sommaren heter Aktiv Natur "Aktiven". Han är en varmblods valack född 98 e: Messerschmitt. Han ägs av Naturbruksgymnasiet i Burträsk där jag även går skola. Han är ska inte vara kvar på skolan eftersom han är 13 år och inte längre får gå på trav. Så nu är min uppgift att lära honom så mycket som möjligt så han kan säljas som ridhäst efter sommarn. Innan har han inte blivit så mycket rider bortsett från monté. Nu kämpar jag hårt med att lära honom grunderna inom både dressyr och hoppning. Än så länge har han hunnit lära sig galoppskänkel, lite skänkelvikning, framdelsvändning och förbättrat sin hoppteknik rätt mycket! Han har en stor vilja att lära sig och lär sig väldigt fort. En riktig stjärna i mina ögon!!
Här i bloggen får ni följa våran träning och utväckling dag för dag med text, bilder och kanske lite filmer.

 < aktiven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0