19.44

dagen har varit varm. äckligt jävla varm. tack och lov för att man jobbar inne dessa dagar och faktiskt jobbar överhuvudtaget!
sam ska skos idag, men vet inte när eftersom vår hovslagare inte hört av sig än men förstår att han inte vill sko så tidigt eftersom man nästan(!!) avlider i denna värme.
hästarna fick komma in klockan sex och det va dom tacksamma för. funderar på att fara ut en sväng vid 10 ikv med sam och bara skritta och trava lite. ska sitta uppe halva natten endå för att hämta min granne inatt från festivalen.
det är äckligt med brems och småkryp ute nu och de är nästan lite synd om hästarna som varit ute hela dagen. föredrar att ta in om mitt på dan då de är som värst och sen låta de gå ute sent på kvällarna men de funkar ju inte då jag jobbar.
mina hästar går inte ute (som många andra gör) nattetid, dels pga av rymningsrisk, de verkar alltid hitta på bus vid sisådär fyra-halv fem på morgonen och de är ju alltid lika kul att hoppa upp och ute och leta/jaga dom då?
sen för att sam tävlas och ska han vara ute på nätterna så kommer han bara bli för trött, och jag vill inte ha dom ute ibland sen plötsligt ställa in dom. gillar inte så hastiga byten av foder osv, och sen bara för så kort tid! alltså bättre att ha dom inne nattetid vilket dom nog trivs bra med. de är endå bara inne MAX 7 timmar, vilket endå är bra tycker jag!
men dags att gå ut och pussa lite på dom och hoppas hovslagarn kommer nu.
pratade förresten med royal idag - igeeeeeen - för treeeedje gången, om mitt bett! dom lovade att ringa igår och fråga vars de tagit vägen men inte gjorde dom de, så ringa dit och sura lite så ringde dom fort, det kommer förhoppningsvis imorgon lät det som!
med tanke på att ja ska vara uppe rätt många timmar till kanske jag hamnar här igen sen ikväll?
kul att han ser sådär lagomt brydd ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0