skodd och bara allmänt taggad

hej! kom hem från jobbet för ett tag sen och ligger bara och slöar i väntan på mat.
sam skoddes igår istället för i onsdags då hovslagarn hade glömt bort det, han var verkligen super duktig! han var rätt krånglig förut, skoddes aldrig före han va fem år och de ha tagit sin tid som jag tidigare sagt. idag var första gången som han inte blev stressad eller överdrivet spänd då hovslagarn kom in och sam var trevlig och social med honom. vi började med "problem" benet dvs hf. inga som helst problem, han var lite strulig förut och de gick knappt sko, han kastade sig och var helt vild. nu tänker väl folk vanligtvis att de tycker på känningar i ev knä men jag och mamma böjde honom då och han visade inte minsta reaktion. men de känns endå grymt skönt att han lagt ner, för jag tycker verkligen att han känns superduper fräsch just nu och så grymt arbetsvillig och taggad jämt och de gjorde ju inte saken sämre att han inte hade några problem att skos!
men han tycker det är obehagligt när skorna dras av och blir väldigt "mammig" av sig, men han har vant sig vid hovslagarn, att verkas utan att tjollra samt att sko på nya skor så de kommer säkert.
idag fick jag ääääääääntligen mitt nya bett, ett rakt pelham. han trivs super på det så ska ut en sväng lite senare och se hur det känns! regnet har kommit och det är så gryyyymt skönt. vägarna blir dessutom fina!
på söndag är de tävling på norrskenet rid &körklubb och jag är extremt taggad, hoppas på en lagom fint väder (alltså inte 25+ och stekande sol) och att han går bra!
kanske skriver senare då jag ridit om jag hinner, om inte hörs vi kanske imorgon!
<3


förresten, imorgon är det en sorglig dag kanske berättar sen.
rip världens finaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0