jc- vila

idag fick sam vila. som vanligt efter tävling är de jogging dagen efter och sen en vila. imorgon blir de ut på en lugn uteritt med skritt trav och lite galopp.
är stört jävla trött just nu, och min skalle vill inte vara med. har normalt ont i huvudet varje dag och har haft rätt lång period. har grymt dålig rygg och nacke och de är de få gånger som jag vågar (livrädd för att knäcka nacken) och har lust att lägga ut 500 spänn till att fixa de som jag går huvudvärksfri i nåra dagar innan det kommer tillbaka igen.
rätt van är jag vid värken varje dag, både från huvud rygg och nacke, men nu är det extremt. så sjukt ont överallt och knutar överallt. då jag trycker på vissa mår jag så illa att jag bara vill spy ibland. huvudvärken är just nu extrem och det är en såndär "må illa period" oxå. men men, bara att bita ihop antar jag!
våren2010
hästarna fick gå ute till tio och som vanligt är dom gulligast och kommer då jag visslar. sugna på kraftfodret och komma in och sova.
meeting i boden nästa helg, och efter nu i helgen har jag varit osäker på hur tusan jag ska göra. kan inte påstå jag var speciellt taggad. men pratade med mamma och vi bestämde oss för att åka dit, rida LB/LA på lördagen och känns det inte bra eller han stannar igen så rider jag LC/LB söndagen. han är trots allt ungponny och kanske bandet bara behöver backas lite. det är ju inte ovanligt. anledningen till att jag börjar med LB/LA istället för LC/LB är för att jag vet att om jag rider de på lördagen och sen LB/LA söndag och han stannar så kommer hela helgen vara förstörd. vill trots allt ha ett bra slut!
http://www.youtube.com/watch?v=UmMfeJB0wZ8
detta är en film från vännes LA i maj 11. Bästa rundan i LA någonsin och den kändes grym! synd på sista att jag vill ha en nolla för mycket och trycker fram honom samt hoppar före och vi river det lättaste hindret på banan, men jag är grymt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0