jc - helgens tävling

har ju varit på vårt första meeting i helgen uppe i Boden! Åkte lördag morgon vid halv 8 och var framme vid 10. sen tog de lite tid att hitta men tur de finns vänliga människor! :)
lördagens resultat LB 4 fel LA 18fel
LB
Han var taggad och super på framhoppningen! Först och främst måste jag säga att helgens banor var grymt tuffa! Långa och rätt svåra och två kombinationer i alla klasser jag red!
I LB var han helt okej, rätt stark och hinner bli lite lång. Men bjöd på allting och vi slutade på fyra fel, då han rev inhoppet till oxer-oxer kombinationen (det gjorde vi i ALLA klasser...) men problemet är att han tittar aaaaaalldeles för mycket och då såklart inte räcker över! Men trots allt så är jag gryyyymt nöjd!
LA
detta var en A0 : a och alltså rätt många språng, lång bana! tolv språng var det. lite orolig över att han inte skulle orka men det gjorde han! fick ett ner i båda kombinationerna, första på oxer-oxer där han som tidigare tittade för mycket och inte räckte över första men han är duktig som endå satsar för fullt sen och hoppar b hindret. sen i räcke-räcke kombinationen kom han för nära sista och fick med sig den, inget att tjafsa över alltså. sen så FÖR FÖRSTA gången red jag fel... var en rätt ologisk bana tycker jag, så efter att räcke glömde jag svänga "åt fel håll" och fortsatte bara i den riktning jag landade in och snurrade runt lite och fick såklart fyra fel plus en masssaaaa jäkla tidsfel, därför drog antalen fel iväg rätt mycket i och med att vi fick typ 6 tidsfel hehe :)
men är nöjd över denna och han går alltid grymt mycket bättre i andra klassen och lyssnar fint och så!
söndagens resultat LB 14 fel LA 8 (?) fel
LB
var lite orolig att han skulle vara trött denna dag men verkade inte så! taggad som attans på framridning/hoppningen och super fin. på banan var han mindre trevlig dock. dom ställde ett hus under tvåan som han stannade på en gång (vilket väldigt många gjorde så jag bryr mig inte så mycket om det) och hoppade sen, fick ett ner i a-hindret i oxer kombinationen och lite tidsfel pga av att vi stanna.
han var så sjukt stark och springig denna klass och bara längde och drog. men trots allt nöjd och stoppet är vad det är, han är klok som tittar och sen hoppar och jag är helt klart nöjd med resultatet trots att det inte var en särskilt snygg runda kan jag tänka mig... troligen sämsta rundan under helgen!
LA
detta var helgen absolut bästa runda! han var så gryyyyyyyymt fin. helt perfekt. något snällare bana och han kändes inte trött förän näst sista hindret. så bara att köra de två sista. fick ett stopp på huset i denna klass oxå, men sen hoppade han fint. sen ett ner i oxer kombinationen som förföljt oss hela helgen verkar det som!
men han var helt sjukt fin och precis lagom! DUKTIG!
-
nu tror väl folk att jag är knäpp som är så nöjd. resultaten ser ju inte bäst ut, men han är som sagt väldigt grön på kombinationer och tycker det är jätte svårt och läskigt. förut tog han sig över första knappt men nådde då inte över sista och störtade i stort sätt på dom. nu backar han mot första men tar tag ordentligt sen och når över! bättre det. vi måste såklart träna på kombinationer. i övrigt är det mycket tidsfel annars bara lite oturs nedslag.
och måste bara få säga att detta är nog de absolut SVÅRASTE banorna jag ridit och tycker att sam presterat super hela helgen. en del missar från både min och hans sida. han börjar bli mycket säkrare i LA och har inte problem med nåt förut just dessa kombinationer som nu blir att nöta, nöta, nöta. nu får han ett tävling uppehåll på fyra veckor och då ska jag boka någon privatlektion samt träna maaaassor på kombination. detta är handlar såklart mycket om rutin och erfarenhet och jag är helt säker på att sam inom sin tid kommer att gå högre klasser! lite mer vana på längre banor samt mer tekniska så är det inga problem alls!
-
överlag så var boden ett väldigt trevlig ställe att tävla på! trevlig personal, BRA(!!!) veterinär besiktning där dom var otrooooooooligt noga och det kändes faktiskt värt att betala. bra anordnat allt och fin anläggning! så jag är super nöjd. sen att sam var så otrolig lugn och fin hela sitt första meeting!:)
grattis till dig som orkat läsa allt!
filmer och eventuellt någon bild kaaaanske kommer upp om ja får det att funkahär är iaf en lagomt charmig(eller?) bild just före LA:n idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0