jc - halva veckan

nu är jag tillbaka, men bara för idag och imorgon!
hursom helst, under veckans gång har jag som vanligt jobba, tjatar om det lika mycket varje gång känner jag.
sen har jag hunnit med två hopppass på sampi, varav en var skit dåligt och andra super!
det roliga jag skulle berätta är att vi kan(?!) ha kommit på orsaken till förra helgen - tävling i norrskenet -s misslyckande. bytte nämligt hoppplatta då och de var då han stanna. sen var jag in i måndags och hoppade, en oxer samt två räcken på linje med fem galoppsprång emellan. redan på pelhamet samt med plattan då. oxern var låg och den skuttade han över, lite klurig var han på pelhamet eftersom han blir så känslig men hur som helst. då vi kom på räcket som låg på 90 var de tvär stopp, stoppade säkert fem gånger innan vi bytte håll och så hoppade han, tveksam ovillig och sådär. då och då var de stopp. avslutade då han hoppat någorlunda.
NU till det roliga!
vi kom den kvällen fram till att kanske kan de vara plattan, tro det eller ej men sam är en väldigt känslig häst och känner av allt och inget, får skav av småsaker och så. vi bestämde oss för att byta till vanliga plattan och vanliga tredelade och åka in redan nästa kväll dvs tisdag för att bara hoppa typ fem språng på samma linje. och gissa vad? Sam var tillbaka! hade tyckte de va skit kul, offrade sig om ja la han dåligt och precis som vanligt. duktig pojke!
sen ska jag inte bygga upp mina förhoppningar. fort som de är blir de lika dåligt i helgen, men nu har vi ju en plan och de bli de lc / lb söndag i så fall, känns i alla fall bättre!!!
en av de få gånger tidigare sam stannat då han inte skulle hoppa över någon lite matta! :)
idag var vi ute på pelhamet och jobbade i skogen, mycket galopp - flytta lite sidvärts över vägen, övergångar, ökning/minskning och sådär. han var taggad som vanligt :)
imorgon blir det en lugnare barbacka sväng samt dusch för hans del! tusen grejer (känns det som) ska packas och göras klart inför helgen. ska försöka hinna uppdatera imorgon med. ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0