jc - gårdagens tävling & jogging

jaja gårdagens tävling då.
LB:n 0/4
han var lugn och fin och sådär lagomt taggad som jag vill ha han! skrittade fram i kanske 30 minuter och slängde(inte bokstavligen slängde) av grejerna och veterinärbesiktade innan jag började röra på han ennu mer.
på tal om besiktningen så var den nog den mest värdelösa jag varit med om. hon var tråkig, allmänt dryg och totalt ointresserad. tog inte ens på sam och kollade knappt då han sprang. när man ska betala 140 spänn så vill man ju faktiskt att de ska vara lite seriösa och faktiskt KOLLA så hästen ser fräsch ut samt känna lite på den?!
hur som helst så var han fin på framridningen, mjuk och lyssnande. på framhoppningen så vart han lite mer taggad men var läskigt dåligt underlag och han bara grävde och grävde så hoppade väl två-tre gånger på räcket och två på oxern. sen bara galopperade runt lite grann. på banan sen gick vi runt och kikade lite eftersom det var med en vattenmatta(!!!!) och jag blev liiiiiite nervös. det var hindrer nr 5. började bra och tycker att rundan vart helt okej, han räddade mig på kanske två språng där de var lite knas. han tittade inte på ett enda hinder.
nollade grunden och rejsade i omhoppningen, lite tråkig omhoppningsbana då man knappt kunde ta några svängar. ett ner på tvåan i omhoppningen, en trippel som vi kom nära eftersom jag inte riktigt blev klar i tid men ingenting att sitta och gräva ner sig för, nöjd över att han sög bra på alla hinder och lyssnade hyfsat bra på mig!
.
LA:n  utes
vill knappt skriva om det, var så besviken på ponnyn som bara la ner allt, han försökte inte ens ställa upp.
hoppade ettan suuuper bra och vi kom perfekt på den! sen stannade han på ett sketet räcke men hoppade sen. stannade på trean och vi var ju egentligen uteslutna, men speakern sa inte ett ord så vi pröva igen trots att alla respektlösa funktionärer stod och skrek att de va regional och att de bara är två vägringar. (vad hände med att man rider ungponny och de kanske bli skraja av massa skrik? hade varit roligt om han fått panik och jag hade flygit av och brytit benet eller nå så skriker dom nog inte så mycket mer) stannade ialla fall på andra försöket oxå och ärligt talat brände tårarna bakom ögonlocken. jag var så grymt besviken på hans insats. han la ner hela verksamheten trots jag gav han en ärlig chans på hinder. aldrig har han gjort sådär och jag kan inte komma på eeeen enda liten BRA anledning till stoppen.
allmänt om tävlingen så tycker jag anläggningen var jätte trevlig, bra anordnat och fina hinder och super roliga banor. men folket var mer dött en levande. sura och tvära var många av de som anordnade bara speakern som lät sådär trevlig och gjorde att man va taggad på tävling. dit åker jag då inte igen trots att allt va bra förutom de som anordnade!!!
.
idag var vi bara ute och joggade i 40 minuter ungefär och imorgon blir det en vila!
blogg.se är sepe så det går i ladda upp bilder och detta inlägg lär se väldigt drygt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0