jc - ett tag sen sist

hej! nu hr jag varit lite oaktiv här eftersom jag inte haft tid. igår och i förrgår vilade sam iochmed den extrema värmen. igår var de lite fest och idag mår jag sådär. tog dessutom permiärdoppen för sommar (sent jag vet) igår.
idag ska vi ut en barbacka sväng med pelhamet hade jag tänkt. blir inget jätte hårt eller långt pass eftersom det är så pass varmt ute. dessutom ska jag iväg igen på en liten stund till hökmark vad eller vars det nu ligger(?)
i brist på något att berätta om så kan jag ju skriva lite om Jappeloup som jag oxå har. han är en andalusier korsning på 20 år! han stod på ridskolan tidigare i några år och drabbades då av en gaffelbandsskada höger bak. mamma som är frälst i denna häst och fortfarande bodde här i hemmis köpte honom då billigt eftersom han inte fick gå kvar på underlaget i manegen. efter mycket skritt så var han igång och allt som tiden gick tog jag över honom mer och mer. många bråk har vi haft för han är riktig buse vad gäller att testa sina ryttare. men lika envis var jag och när man väl tagit sig över tröskeln så är det inga problem. detta är en av världens finaste hästar. han är grym på alla sätt och vis och det är en otrolig känsla att sitta på honom. en väldigt mäktig häst med mycket power i. galoppen är den bästa och där skulle jag kunna sitta dag in och ut och bara galoppera, helt underbar!
tyvärr blev han halt förra sommaren efter en rymning som troligen slitit upp skadan igen. och det har gått lite fram och tillbaka. idag är han lite halt, stel och gammal men trivs bra med att vara sällskaps och pensionär! men tyvärr kommer han nog inte att få uppleva så många mer somrar, i och med sitt haltande vill jag inte han ska behöva gå igenom en till vinter då de är halt kallt och så. han är 20 år gammal och missta mig inte då jag säger att det inte är "värt" att åka in med han. jag skulle aldrig sätta han på massa medicin och låta han gå igenom massa böjprov osv. så gammal som han är och med den skadan han har är jag väldigt tveksam på om det ens är möjligt att få bra därför kommer han få gå och bara njuta denna sommar vilket jag vet att han är tacksam för. han lider inte nu av skadad och han trivs helt underbart i livet!
fina killen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0