jc - dåligt uppdatering

känner att jag ligger lite efter med bloggandet, men det gör emma oxå;)
jobbar ju och har i övrigt fullt upp hela tiden så inte mycket tid över.
något roligt - men icke hästrelaterat är att jag sålde min epa idag och det var super nice, plus att lönen kom in idag, inte så dålig den heller.
satt uppe till tolv inatt (igårnatt?) alltså söndag - måndag bara för att se lönen komma in haha. satt sen två timmar och kikade på hästsaker och diskuterade med mig själv om det veeeerkligen va nödvändigt. men höll mig från att beställa hem en massa då det inte ger så mycket eftersom jag inte kommer rida ponny mer än detta år i alla fall.
övriga saker då? red ut igår på pelhamet och barbacka sådär vid typ 10 på kvällen och han var grym! mycket dressyrinriktat med fokus på skritten. tusentals skänkelvikningar och öppnor, övergångar - igångsättningar och sådär.
idag gick vi vidare till traven och han var ENNU grymmare! klockrena skänkelvikningar super i handen och allt satt bara. han höll dessutom fokus HELA passet trots jag var ute i skogen. har även insett hur känslig han är för hjälperna, åh älskade ponny säger jag bara!
2010,när jag haft honom i kanske 1,5 månad
har en till sak att berätta. Jappeloup, min andra häst som är pensionär är ju halt. väldigt ofräsch nu. och har varit sisådär fram och tillbaka under en längre period. nu är han väldigt halt och det har kommit smygande. han har problem med sitt gaffelbands skadade högra bakben med svullen sena och sådär men nu är han jätte halt vänster bak. finns ingenting, inte någon liten svullnad, ingen värme ingen reaktion någonstans! började idag spekulera och kom fram till att tänk om det är spatt? inte helt omöjligt. diskuterade det med mamma som oxå så "inte omöjligt". i och med att han rör sig väldigt stelt och är väldigt halt som sagt. det finns sk aktiv spatt - då de har jätte ont, samt oaktiv spatt - inte ont.
funderar på att ta ut alba och be honom kika lite, spatt är något man måste till klinik för att till 100% säkerhetsställa men tror alba är så pass duktig att han kan ha någon aning om det kan eller inte kan vara så!
i övrigt är han jätte fin, bra hull fin i päls och super pigg och glad och det är ju bra det!:)
fin killen förra-förra sommaren tror jag!

Kommentarer
Postat av: ellen

Vilken jättefin blogg ni har :)

Är det den Jappeloup som stått på kdrf ?=)

2011-07-28 @ 22:36:17
URL: http://jagellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0