jc - dagens

först och främst, jag hatar söndagar. det är jobbiga, tråkiga och det säger att det är dags för en ny vecka igen!
har åkt på en dunder förkylning igen, är alltid sjuk. sjuk hela tiden, men tänker inte missa en enda dag på jobbet så det är bara att bita ihop. nedan är en bild på hur pigg jag är på söndagar ungefär :)
poccis<3
idag fick hästarna komma in vid 18 och det var grymt uppskattat. borstade, myste och fixade på till halv nio ungefär och det uppskattades lika mycket. for ut på lägdan för ett lättare dressyr pass med sampi och även första gången jag red lite "dressyraktigt" med pelhamet. har ju bara varit ute i skogen med det ännu och trots allt är det lite skillnad på skogen och lägdan. han skötte sig bra med lite protester. han har upptäckt att han inte alls kan komma undan på samma sätt som med ett tredelat som exempel. så det blir lite kast med huvudet och lite sura miner ibland men det får han faktiskt ta. dags att börja vänja av att man kan vika in mulen och bara bli lång och tung.
det är underbart hur detta bett faktiskt fungerar på han, jag får en betydligt bättre sits, handställning och bara ridning överhuvudtaget när jag inte måste fokusera på "uppåt och fram" men hans mule. vi körde lite fattningar samt trav/skritt övergångar och sam kommer garanterat ha träningsvärk i början då jag använder pelhamet. hela hästen arbetar på ett helt annat sätt, och nu får ingen tro att jag sitter och rider hårt med bettet utan jag är mjukare än någonsin i handen och kan verkligen fokusera på momentet istället för att sam inte ska lägga sig i handen och vika in mulen. jobbigt var det dock med alla dessa satans flugor och bremsar..
imorgon är det troligen lite hoppning på kdrf som gäller. några få språng både för att kolla hur han reagerar på bettet i hoppningen (trots allt där det behövs mest) men även checka av han inför helgen. har ju inte hoppat något sen misslyckadet förra helgen. kan vara bra att se om de är något som fastnat i skallen på han!
imorgon är det jobb så upp kvart över fem som gäller. inväntar nu bara ett samtal och sen är det sängen som gäller, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0