is- tränings schema

Nu är det så att jag har insett att jag måste ha ett tränings schema för att lättare veta vad jag ska göra och har gjort vilka dagar osv. Så nu har jag fixat det!

Måndag: Markarbete
Tisdag: Hoppning
Onsdag: Longering (träna allmänt från marken)
Torsdag: Uteritt (beroende på.. backträning, intervaller eller bara ta det lungt)
Fredag: Dressyr
Lördag: Vila
Söndag: Uteritt eller Dressyr. Även de beroende på hur han är just då.

Så är min tanke för tillfället, ska prova och se hur det funkar, det kanske blir några ändringar men vi får helt enkelt se. Idag är det (eller var det) måndag och då stod det markarbete på mitt schema så det var vad det blev. Men dock inte markardets ridning utan longering med markarbete inblandat. Han har ju rätt svårt i höger varv som jag har nämnt tidigare och det blir faktiskt mycket bättre av longeringen. Så jag la upp fyra bommar på ett voltspår och lät han trava över dom några gånger i vänster varv och sedan ganska många gånger i höger tills han började förstå att det blev mycket enklare att gå över bommarna om han inte var spikrak i kroppen. Efter det så skrittade jag vanliga rundan med han.


bild sedan emma var här och fotade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0