is- stressad

Det blev ju då uteritt idag, jag for upp i skogen där pappa har avverkat lite. Det är ganska brant upp och ojämt och det är bra för hans del så han lär sig lyfta lite mer på fötterna. Han är rätt snubblig av sig och det är då bra träning att rida i skogen där det är lite steningt eller knöligt, små nerfallna träd och så.
Men då jag började rida upp i skogen så tjurade han och skulle inte gå.. men tillsist så gick han endå. Han var allmänt stressig och försökte vända tillbaka hela tiden så när vi hade skrittat en bra bit så bestämde jag mig för att vända eftersom att han var så stressig. När vi kom ut på vägen igen så travade vi en lugn trav i ungefär 2 kilometer innan vi började skritta hem igen. Då vi väl kom hem så tog jag honom till ridplan för att lägga ner honom efter hans stress i skogen och då var han helt lugn och fin.
Jag berättade för pappa att han var stressad som tusan i skogen och gissa vad han säger då? "När jag var där och tog igen timmret så var det faktiskt björn spillning där." Mest troligt så kände aktiven av att det hade varit en björn där tidigare. Där rider jag inte igen iallafall!

bild från i våras, amanda&scotten och jag&aktiven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0