is- prylar är inte bra

Jag är verkligen klantig idag.. Jag gjorde om dressyrnosgrimman som jag hade till min förra b-ponny, för jag ville ha den på aktiven. Ena remmen var för kort så då bestämde jag mig för att sy dit en ny och det gick ju bra tills jag var tvungen att änvända en pryl som det så fint heter. Alltså typ en spik som man trycker ner i hålen för att dom ska bli större. Så jag tryckte ju som satan för att de skulle gå igenom och då slant prylen in i min handflata ungefär en centimeter och mest troligt har jag träffat någon nerv eftersom jag knappt kan röra ringfingret men som tur var så var det vänster hand iallafall! 
Det blev inte heller skoning av gubben idag eftersom therese som skulle sko han inte hann idag så det blir antingen lördag eller söndag. Dagens pass blir ju longering och sedan tänker jag träna lydnad och sådant för att bygga upp förtroendet ännu mer mellan oss. Vi ska träna på att gå över presseningar och andra läskiga saker.
Kanske skriver senare ikväll hur det gick.





Det här är min förra ponny. Han heter Manolito och är uppfödd hos oss. Han var egentligen inte meningen utan min lilla shettis smet in hos våran arabhingst och så blev han till. Ett riktigt mästerverk. Han är förr 99 och är somsagt arab/shettis. Jag hade honom till 2010 då han såldes till lövånger eftersom jag inte fick tävla honom för jag var för gammal och så. Sen började jag bli lite stor på honom också. Han var riktigt duktig på hoppa den lilla rackarn. Han hoppade hinder på 1m men var högt över. Riktig stjärna var han. Saknar dig snutte!♥


Kommentarer
Postat av: Madde

Tack :D

2011-07-13 @ 22:57:53
URL: http://westerdal.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! brukar rida manne lite då och då. HAN R HUR GULLI SOMHELST! Han mår bra där han bor just nu, dock ar han problem med fång. Annars så brukar han vara med på ridlektioner ibland då han behövs.

hejdå! :3

2012-12-13 @ 18:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0