is- gårdagen

Igår vart det så stressigt så jag hann inte skriva något.. Men det vart ju ett dressyrpass och han gick riktigt riktigt bra faktiskt. Red i låg form hela tiden och det var inte många gånger som han började "streta emot". Tränade lite galoppfattningar också och tog nytt rekord! Han orkade galoppera ett helt varv på ridplanen nu wihoo. Tidigare har han bara orkat med en långsida eftersom han inte orkade galoppera genom svängen. Jag tror galoppen har blivit bättre eftersom han har fått med rygg och rumpmuskler. Träningsschemat jag har nu tycker jag verkar passa bra till honom så vi fortsätter på det ett tag till! Idag är det ju vila för hans del så det blir trästocks för mig ikväll. Nu ska jag ringa emma och höra när hon ska rida så jag kan fota hon och jalle!


har inte min dator utan mammas just nu så i brist på bilder på aktiven så får ni två bilder på min absoluta favoritponny genom tiderna, en arab/newforest korsning som hette prinz. Han stod på KDRF men var tvungen att sluta sina dagar pga canser.. r.i.p älskade prinz, kommer aldrig glömma dig!

bild från 2001 jag&prinz


6/8 2009 sista dagen i hans liv fick han tillbringa med mig tackvare anna som ringde och berättade det hemska för mig och lät mig vara där med honom innan han for.


nu vet ni lite om världens finaste ponny också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0