is- dressyr med galoppbommar

Idag vart det ett dressyrpass med mycket träning på tempoväxlingar på utmärkta platser. Jag tycker det är väldigt viktigt att hästen är uppmärksam och verkligen lyssnar på ens hjälper, speciellt avsaktningar och halter. Han är lite seg på att stanna just då jag säger det, så de tränar vi på. Men dock så är han betydligt mer uppmärksam än vad han var från början.
Förresten så galopperade vi över våra första galoppbommar idag också, och det gick finfint! han har så pass bra takt i galoppen så det var absolut inga problem. När han orkar galoppera lite längre sträckor så ska vi börja försöka hoppa i galopp också. Nu hoppar vi i trav, men dock så tar han oftast ett litat galoppsprång före hindret och sedan rullar han in i galopp efter också.
Vi skrittade runt "skrittrundan" då även seppy fick följa med!


Tänkte att jag kunde visa bilder på bombina nu som jag skrev om i mitt tidigare inlägg.
Bilden är på mig och bombina från -09 då jag tränade henne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0