is- dagen

Sov som en stock i morse, jag har väckaren på 09.00 men den hörde jag då inte så jag vaknade sedan klockan 12... När jag väl hade vaknat och ätit och så så bar det av mot royal för att köpa insektsspray. Aktiven är så utsatt av all ohyra så det är sjukt. Men det har väl att göra med att han är så mörk, för skimmlarna vi har är inte alls lika utsatta som honom. Iallafall när jag hade vart på royal så for vi till carinas jobb och hämtade minst 20 kartonger med glass från hemglassbilen. Dom hade haft 18° i frysen istället för 20° som det ska vara så då var dom tvungen att köra bort allt dom hade i bilen. Men det gjorde ju inget för min del, nu kan jag leva på glass resten av året hehe. När vi hämtat glassen så brummade vi hem igen.
 
Efter middagen så gick jag ut till stallet och tog in aktiven och pysslade på med han massor. Han har blivit så duktig att han inte ens behöver sitta fast i stallgången längre, han bara står där lugnt medans jag gör honom klar. Det var ju då dressyr idag som gällde och det gick sådär. Ibland var han springig och stark och stundvis jääätte fin. Galoppen gick dock inte så bra, eller ja han tog den men galopperade bara en liten bit och sedan bröt av. Men dom har ju också sina dagar.

Förresten så har wirex kommit tillbaka nu, han är också en arab som faktiskt är bombinas halvbror. Född 92 så han är 19 nu. Han är tränad och tävlad i western men kan även hoppa och är en stjärna i dressyr. Han har jag också tränat massor men så fick han en hovböld och har aldrig riktigt blivit bra efter det så han står mest men får ibland komma ut och skritta lite i skogen. Tänkte att ni skulle få en liten bildbomb på honom bara för att han är så fin hehe.


wirex till höger på bilden!
 i sina yngre dagar då han tränade western.


här kommer lite bilder från tiden då jag tränade honom





tillsist en klassiker av wirex, han har lösningar på de mesta då det gäller gräs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0