is: beta hela dagen

Är ju i kåge hos mamma idag eftersom jag ska på stadsfesten senare ikväll också så har inte möjlighet att rida idag. Så han får helt enkelt gå på betat med bombina idag, men det är ju inte helt fel det heller. Nu undrar ni säkert vem bombina är, och det ska jag försöka förklara nu..
Bombina är ett arabsto född 95. Hon är inriden men inte utbildad eftersom hon har dagar då hon inte alls går ha att göra med, hon blir stressad och bara bockar/sparkar och kastar sig tills man faller av. Jag tränade henne i ungefär ett år och det gick jätte bra tills det kom en period då hon bara kastade av mig varje gång jag red. Sista gången hon kastade av mig så vart det akuten för min del med hjärnskakning och upprivet ansikte och några stenar in i höften (bara under skinnet dock). Efter det har jag ridit henne några gånger men jag känner mig inte alls säker på henne så det är inte så taggande att fortsätta då hon även gör så mot alla andra som har provat rida henne också. Så nu för tiden så står hon bara som sällskap åt aktiven. Jag kan lägga upp en bild på henne sen när jag har tillgång till bilderna.
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0