is- backträning

Idag blir det lite backträning för aktiven. Jag tror att jag har skrivit det i något tidigare inlägg men iallafall så är ju backträning i skritt eller kort galopp jätte bra för rygg och bakdel, och det är precis vad har behöver för att orka bära sig längre studer. Han har faktiskt fårr lite mer på ryggen än han hade innan men mer kan det bli.
Det har varit en väldigt varm dag idag så det blir inte så hård träning. Fem gånger upp och ner för backen tror jag blir lagomt för idag, det är ju trotts allt en bit att rida dit också. Ska försöka få han i en samlad galopp också men det är inte så lätt när han är ute i skogen och speciellt då det är rakt spår. Då triggas travaren i honom fram kan jag lova..
För övrigt så funderar jag på att longera bombina litegran ikväll så hon får göra något för en gångs skull. Hon vill ju så gärna följa med varje gång jag rider aktiven, men icket. Så det kanske blir lite långering efter backträningen. Om det blir av så får ni säkert bilder på det senare. 



bilden är från igår när jag hämtade in hästarna från hagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0