is- 5½an

Idag stod det hoppning på mitt schema. Jag skulle prova 5½an för sörsta gången och det gick riktigt bra. Han tog orkade faktiskt hoppa från galoppsprånget han tog mellan hindren, men jobbigt tyckte han att det var. Han orkade inte riktigt hoppa upp sig så han rev någon gång men det är ju inte så konstigt efter som det var första gången han hoppade från galopp. Jag är grymt sugen på att köpa honom själv. Han är kanske inte den perfekta hästen men han har "det". Han har ett hjärta av guld och försöker alltid göra sitt bästa. Han är han pigg, busig och mycket motor men samtidigt lugn på något sätt. Jag är helt såld på hästen iallafall. Han är faktiskt det första varmblodet jag har tyckt om också. Förresten så var det riktigt skönt ridväder trotts att det regnade lite smått. Det var inga flugor eller bremsar (underbart!).
Imorgon ska akktiven skos också. Han ska få bli lite mer ridskodd än vad han är nu (kortare tå). Det tror jag blir bra. Då blir nog galopper förhoppningsvis ännu lättare för han.

bild från i vintras på skolan!



Kommentarer
Postat av: angelina

SV: Ser bara ut så :)

2011-07-12 @ 23:23:24
URL: http://norrlandsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0