ep - Norrskenets rid & körsällskap

Har inte tid att skriva så mycket men helgen har varit super rolig umgåtts med roligt folk o allt har varit underbart.
helgens resultata känns inte som det viktigaste den här gången utan jag har aldrig ridit så bra som jag gjort i helgen å jalle har aldrig varit så fin kan man väl säga,Mycket bra tryck i galoppen och väldigt taggad har han varit, vi har fått ett fel i nån omhoppning oså men bara utur, finns inget att skylla på eller ja jag har väl vart besviken på mig själv några gånger det är väl jag som kunde ha gjort bättre dom gångerna men det är småsaker.
lördagen: Lc nolla grunden sen så stannnade vi på ett i omhoppningen,minns vi låg ner och grävde i kurvan så då vart jag lite orolig att vi skulle gå omkull, för som jennifer skrev var det väldigt djupt och sandigt både på frmahoppningen å banan men ändå lite bättre på banan.men det gick bra men ett språng senare då vi var framme vid hindret så hann  varken jag eller jalle vara beredd på det, jag hann inte räta ut honom eller rätta honom framåt eftersom man tappar ju fart i en sväng och ja nä så det kändes lite onödigt.
lb:kan man ju glömma,har aldrig lärt mig banan så fort och komma ihåg den så bra(minns den än bara att förhöra mig) men det sista jag gjorde var att tänka vart hindrerna var 1,2,3,4,5,6,7 och sen så omhoppningen 8,9,10,11 så när jag fick startsignal så tänkte jag inte utan jag tog hindret brevid ettan som var det första hindret i den förra klassen och det första i omhoppningen så ja,utesluten hur surt som helst jag som egentligen kunde banan klockrent vad gjorde jag så där för? Suck förbannad var jag arg på mig själv att jag kunde ha gjort bättre så skrittade till skogs lugnade ner mig lite hehe på kvällen så hade vi väldigt mysigt åt på max vi bodde i ett jätte fint hus vi la oss ganska snabbt,väckarn ringde sex nästa morgon.
söndag
Ld+5: Jätte fina ponnyn vi nollade grunden han hoppade jätte fint även fast han knappt hoppar på den här höjden men ja jätte taggade jätte glada wiiho.haha det var iallafall en A:1a så alla omhoppare hoppar sen så i om hoppning tog jag en för snäv sväng tappade fart i svängen och han stannade lite för enkelt oh vi kan ju hoppa efter snäva svängar oså men mitt fel igen oplanerad väg då jag igentligen tänkt rida en annan längre för jag tyckte det var viktigast att nolla men jag vet inte jag tänkte inte(igen) och svängde det var alldeles för oplanerat o jag får skyla mig själv bra tid fick vi ändå även fast vi var tvungen att rida ny väg runt o mot hindret för fort gick det och vi har ju fördel av jalles stora galopp.
LB. måste väl få kalla den den riktiga debuten ;)
4fel i grunden vi stannade på kombinationen typ 5te hindret eller 4de jag föll fram före han oppade och han tog det som en bromsning att vi inte skulle hoppa så mitt fel jag brukar inte falla fram före hindrerna var väl kanske därför han blev lite tveksam,resten av banan gick jätte bra han hoppade jätte fint!
kort borde finnas och komma inom kort även film finns.

nu blev det välldarns långt ändå
menmen bra var väl det då jag inte
kunat skriva i helgen.vi hörs imorgon troligtvis ett kort inlägg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0