jc - tävlingen

tävling igår i Vindeln alltså! vi började med att knappt hitta dit och kom just precis lagom. sprang och veterinärbesiktade och sedan gå banan, hoppa upp och rida fram. uppenbarligen var vi lite sena eftersom jag bara hann galoppera lite i ena varvet innan jag fick komma in på framhoppningen men det gjorde då inget!
han var grym där, hoppade bara på räcket och oxern eftersom det lilla stod på en liten bana med dåligt underlag så bättre att låta bli.
LB
Sam var super hela banan. sög på hinder och vi låg perfekt på ALLA hinder, tyvärr vart jag lite snurrig och hittade inte hinder nr 7, vilket resulterade i dålig väg och oförberedd ponny så han blev lite flack och rev pyttelite. alltså fyra fel, resten av banan gick på en dans. Kombinationerna var trånga så kunde inte rida på framåt som jag brukar (och måste) göra, men här var det inga problem och han tog det hela som en dans!
trots fyra fel kom vi trea av två placerade. hälften av ponnysarna (och hästarna) stoppade ut sig.
LA
så besviken på mig själv, enbart. la honom helt fel på ettan som var ett stigsprång så han slog sig. tyvärr ger detta en feg ponny som blir väldigt osäker till nästa längd hinder som tyvärr var tvåan. så vi stoppade ut oss där.
skyller bara på mig själv, sen konstaterade både jag och mamma att han fick nog lite ont. bakhovarna landade på bommen så de slog nog upp rätt bra. kände när jag skrittade ut sen att han inte kändes helt som vanligt men det var borta på några minuter. ungefär som att sparka in i ett hörn med tårna - sjukt ont första minuterna men sen är det lugnt.
som ni ser hoppar min käre ponny trots att vi ligger helt fel. som ni nog förstår nådde han aldrig över, men han sträcker på sig så mycket han kan och drar upp benen tills han MÅSTE ut med dem igen för att inte stupa.
ibland är det lite dåligt att ha en sån ärlig ponny som sam, han skulle aldrig stanna om det inte vore för att han blir feg (som i de situationerna) eller har ont någonstans. han försöker ALLTID. hade han istället stannat på ettan och jag fått komma om och rida bättre han det nog inte blivit en uteslutning. men men, så går det när man inte kan lägga rätt.
var rätt deppad efter detta men som sagt, hade han inte slagit sig så mycket som vi tror han gjorde så hade det nog aldrig blivit flera stopp på tvåan. är nöjd över LB iaf som nog är vår bästa och mest rytmiska bana någonsin.
bilder kommer förhoppningsvis då ewe skickat dom. även kanske film från LB:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0