jc - taggad

hej! nu var de ett litet tag sen jag var här igen. igår var det tömkörning som gällde och han var helt okej fin.
idag var jag in och hoppade och han var extremt pigg! kul men lite jobbigt då han blir så jäkla stark.
eftersom de gick som det gjorde förra helgen på tävlingen så tog vi och byggde upp två såna linjer som vi har problem med. höjden låg på tävlingshöjd ungefär mellan 90-100cm. hoppade fram på lite små hinder och körde sen på räcke - räcke linje. ställde en litet titt sak under andra räcket så där vart han helt förbryllad och stoppade en gång men inga konstigheter då han hoppade sen! sen till oxer - oxer linjen så gjorde jag det igen: la honom heeeeelt knasigt och då (tack&lov) stoppade pållen. det var ett sånt stopp som jag var glad över att få, då de är bättre att stanna än att försöka och sen slå sig.
så fick radera allt som hade med lydighet att göra ca 5 meter framför hinder och bara rida fram och hålla emot och han var sjukt fin. hoppade sen en minibana två gånger på 5 språng och sista rundan var super och nu taggar vi SURF nästa helg!!!
från vinter 2010, hehe någon som tar i liiiite för mycket? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0