jc - helgens resultat

Hej! Kan berätta om helgen nu, orkade inte riktigt igår då jag åkt på dunderförkylning och vara sliten och trött.
Lördagens LB avd A, utesluten
Finns inte mycket att säga. Stoppade först på ettan, som var en sketen oxer som kanske låg på 70(?) sen hoppade 1, 2 och stoppade ut sig på kombinationen... Var inte arg eller nått, bara besviken eftersom det kändes enbart som dumstopp! Inte mycket att göra men då jag tog av sadeln så började han klia sig febrilt där sadelgjorden legat och då började tankarna "kan det ha varit pga det?" Man vet aldrig med min känsliga lilla kille.
Hur som så gick vi till henne som sålde häst saker och hoppades på att hon kanske hade en sadelgjordstunnel men icke. Kom på att jag hade en fleece filt i bilen och fick låna silver tejp så vi lindade det på sadelgjorden och tejpade fast och hoppades på det bästa. hehe bild kommer..
där ser man liiite på vår finurliga "skav av sadelgjorden" lösning hehe
Bilden är tagen av Hannah Mattsson :)
Lördagens LA avd B, 20 fel
Här var han hel vild på framridningen/hoppningen. Bockade och var stark och busig. Men det var bra tyckte jag.
Kändes betydligt bättre på banan. Stoppade en gång in i kombinationen men hoppade sen. Tror det satt kvar från förra klassen då han stoppa ut sig där. Sen stoppade han på nästsista (och det tyckte han faktiskt VAR läskigt) men sen hoppade han både det och det sista, så jag var nöjd, med tanke på LB.
Blev rätt många fel(alltså tidsfelen rullade ju in för fullt) pga av våra två vägringar, och jag har inte direkt bråttom :) Sen vet jag inte om vi kanske fick någon rivning? det minns jag inte!
Söndagens LB avd A, 0/8 fel
Här var han lika laddad, stack totalt iväg mot hinder på framhoppningen och rejsade mest runt som han ville. Skärpte sig tack och lov på banan och gick riktigt bra. Nollade grunden och sen blev det liiiiiiite för mycket tryck mot första i omhoppningen så han rev det rätt grovt. Svängde för snävt till andra så blev ett stopp. Tar helt på mig det, sen gick han som en klocka resten! Riktigt nöjd, och skönt med en nollad grund eftersom vi har en tendes att få skit pet bara för att han är slarvig.. :)
Söndagens LA avd B, 4 fel
Lagom på framridning/hoppningen och SÅÅÅÅ jävla grym på banan. Lyssnade på minsta lilla hjälp och hoppade sååå väl. Ett ner som faktiskt Sam får ta på sig. Låg helt rätt men det var ett räcke de hade lägre (många som tittade då brukar dom ha de ngt lägre) så han missbedömde/brydde sig inte så rev det rätt grovt haha. Sen skärpte han sig och var inte i ett enda hinder. Och allting kändes så lätt! Grym känsla verkligen. Varken han eller jag behövde anstränga oss speciellt mycket och allt flöt bara på hela tiden, kom bra på allt och inga problem alls. Super bara för Sam oxå :) Lätt vår bästa runda någonsin! fin killen ♥
Mer bilder och film kommer förhoppningsvis inom sin tid :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så himla kul att det gick bra!:)

2011-09-05 @ 02:21:21
URL: http://olinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0