jc - gårdagens "dressyr"

hej! Igår skulle jag som sagt rida ett dressyrpass. Blev ju så himla fint väder på kvällen så tänkte att jag är väl ute då! Meeeeeeen så skulle jag inte tänkt.
Ute på stora banan fanns massa hinder och bommar och Sam tyckte jag var helknäpp som ville att han skulle springa och harva omkring i dressyr när det stod HINDER framme?!
Hård i munnen blev han, stack i väg mot hinderna och var bara allmänt odräglig. Galopperade runt och bara lät han bli av med massa energi och huxflux så gör ponnyn ett rent galoppombyte? Tänkte då att om han gör det så enkelt då han själv vill kanske han gör det då JAG oxå vill och gissa vad - Sam gör klockrena byten nu från höger till vänster! Jätte kul verkligen! Sen orkade han inte riktigt från vänster till höger och hamnar i lite korsgalopp och sådär ibland men det handlar ju bara om en lite svaghet så det var supersupersuper kul!
Detta värdelös dressyr pass avslutades med att hoppa lite på ett räcke =NÖJD ponny som sen kunde gå i låg och lång form och vara helt lugn.
Det är verkligen en hopp-ponny jag har!
charmig bild(not) från trtävling på srk 1/5
Idag blir det vila för hans del. Sen kör vi en jogging tur imorgon och en vanlig uteritt på fredag. Sen åker vi till Vännäs på meeting lördag-söndag, tagga! Senare ikväll ska jag hänga med Ewe på ridhuset och åker sedan för att spendera natten i Ursviken. Ledig Torsdag-Fredag från skolan sen! (y)
Sen en fråga, det var någon som ville se sadeln? Nu är den hemma och jag frågar en sista gången om de finns något intresse för bild? Inget intresse - ingen bild! Vet även bomvidden på den nu.

Kommentarer
Postat av: elin

ta gäran bild på den:)

2011-08-27 @ 01:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0