jc - FRI!

nu är jag fri! kan göra vad jag vill - när jag vill - vars jag vill!
jag har alltså jobbat klart nu =D
detta firas med skogstur med ponnyn sen iväg och hänga med folk!
igår var vi ute på en längre tur, red runt fallet säkert kanske 1 mil ungefär(?) och han var så gryyyyymt stel! traven och galoppen var stötigare än allt så vi fokuserade inte direkt mycket på formen utan körde mycket trav-halt-trav-halt och sådär. övergick sen till galopp - trav - halt - skritt - galopp - trav osv.
när han va så jäkla stel valde jag en längre tur och vi rullade på i en galopp som han lite själv fick välja utan att dra upp tempot alldeles för mycket. vi rullade säkert 3-4 kilometer. därefter skritt i 10 minuter och sen samma arbete på vägen med halter och så. mjukade något framför allt i traven. tyvärr eller vad man ska säga blir han så extrem pigg på vägen hem framför allt ibland att det knappt går att få igenom något vettigt med han. envisas med det gör jag såklart men inte lätt när han bara trippar och blir sur då jag tar i han och ska försöka få något vettigt gjort, såna gånger är det bra med pelham för det accepterar och respekterar han på ett helt annat sätt och vi slipper den eviga dragkampen!
stretchade även lite och det tyckte han va super skönt. men man märker stelheten i vänster sida.
förstår inte hur jag tänkte med rött&orange? skäms lite...:(
idag ska vi ut i skogen igen och lägga lite mer fokus på form - lång och låg är det som gäller så ofta som det går.
mycket trav och förflyttningar samt lite galopp och bara känna hur han känns.
även nästa tävling är inplanerad och anmäld. nästa helg på SURF, vi kommer vara där lör-sön. sam har fått en boxplats och vi har bokat hotell
= taggad!!:D
lite update om Jappis så är han fortfarande lika halt. samt att benen är väldigt svullna. går så himla mycket upp och ner, men hans öde börjar tyvärr vara bestämt. Finaste killen!
dålig mobilbild men detta var för ett antal år sen då jag inte fick lov att fara ut på honom själv haha. fina vantar va? minns jag höll på frysa ihjäl om fingrarna så lånade mammas haha inte mest praktiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0