jc - all motivation borta

hej! nu är första dagen av skolan avklarade. lång, tråkig och dryg dag. Var endå lite peppad på att sköta skolan och försöka höja lite betyg och sådär lagom nu i trean, men hur motiverad blir man då man kommer dit, sitter i aulan typ 50 min, väntar på EN lektion som man har i 40 minuter och sen sitta två jävla timmar på skolan för att få höra om projektarbetet i sen en halvtimme? Så jävla värdelöst.
Någon som tänkt på hur mycket ovärd tid man faktiskt lägger på skolan? Varför inte komprimera ihop dagarna istället för att man ska ha långa raster och hål och skit. Bara onödigt. Gymnasiet skulle lätt gå göra klart på 2 år om man bara sket i alla tusen års långa raster och hål. ovärt. less. redan.
Men nog snack om skolan, kommer nog mer klagomål framför förmodar jag..
Idag ska jag nog i alla fall in med Sam till ridhuset och rida igenom han lite, får se hur pigg jag är eftersom jag måste vänta till efter 9 då lektionerna slutar. Känner för att rida i manegen + att mamma kanske kan stanna en liten stund och hjälpa mig.
Blir en riktigt genomkörare i sånna fall. Samt lite delar ur dressyrprogrammen vi ska starta nästa helg.
Trots att jag har egen ponny, möjligheter till bana osv så har jag ALDRIG ridit ett helt dressyrprogram före tävling. (alltså tränat)
Brukar ni göra det?
min &poccis sista dressyrtävling♥
förresten i brist på något vettigt att skriva annars, någon som har några tips? Någon historia om hur jag fick / tiden jag haft med någon av hästarna? (poccis, sam eller jappis) Eller annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0