is&ep- emma hos ida

Nu är lilla emma här och hälsar på, mycket trevligt må jag säga! Idag så vart det ju den där combon med markarbete/hoppning. Blev precis som jag planerat för en gångs skull. 3 galoppbommar på ena långsidan och en linje med ett räcke och en oxer på andra långsidan. Galoppbommarna gick överföväntan, galopp mot över och tillockmed efter! När jag hade kommit på dom ett tag så tog vi oss än linjen, även den gick bra, kom lite knasigt in första gången men sedan gick det bra, dock vart det trav mellan men det gick bra endå. På slutet tog vi bort räcket och hoppade bara oxern i galopp. Fy fan så fin han var, hoppade en aning långt ifrån men gud så bra språng, jätte fin i galoppen mot också! Emma fotade ett hopp och filmade resten.

Jag (emma) red wirex en stund lite dressyr/markarbete. Han var jätte fin men lite speciell att rida, bla lite vinglig och svår galopperad. Väldigt mycket annars än jalle iallafall men som sagt riktigt fin. Blev galoppbommar och ett mini studs. Ingen hälta varken kändes eller syntes, så det är ju suuper. Då kan han få börja komma ut lite oftare kanske. Jag fick även prova rida aktiven lite när ida hade hoppat klart. Han var vääldigt speciell och svårriden. Jag kände mig typ som en nybörjare nästan hehe... Men det gick bättre på slutet när man hade förstått lite hur han funkar.

Här har ni en liten film från dagens träning, filmade gjorde ju emma och redigerade filmen gjorde angelina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0