is- vars är regnet?

Jag håller på bli tokig.. ridplan är så himla torr och dammig nu så den går knappt rida på. Man kan typ rida i fem minuter sedan är det ett stort dammåln över hela banan. Så idag har jag kämpat att vattna den med en vattenkanna.. jobbigt som tusan och dessutom har det torkat igen. Banan är ca 30x60 meter och jag vattnade kanske en 3dje del av den sen var jag helt slut och grymt less. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra ikväll med ridningen eftersom det egentligen är hoppning men pga av banan så vet jag inte om det går.. Det är ju inte bra för varken mig eller han när det är så där dammigt. Kanske vattnar lite mer och provar om det går. Ni kan få se vad jag har tänkt hoppa idag. Inget speciellt alls men bra för att träna upp honom i sidorna. Det går ju rida både rida ut vägarna eller träna snäva svängar. Men vi tränar mest på att göra bra vägar och få bra språng över hindren. Man hoppar som ni kanske förstår på en 8a så det blir lika mycket arbete i båda sidorna.



Förresten igår så tränade vi ju dressyr med bommar. Han var grym!! Red mycket tempoväxlingar och serpentiner och rygga. Han bar sig jättefint korta stunder och fick as maffigt steg. Annars så gick han i sin vanliga låga form och arbetade jätte bra. Bommarna (4st) hade jag lagt på en 15metersvolt mitt på ridplanen (se bild). Han har jobbigt att gå över bommar på böjt spår i högervarv så tränade det i ca 10 minuter tills det satt, andra varvet behövdes ungefär 5 minuter innan det satt perfekt också. Sammanlagt så red jag i en timme.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0