is- sent som vanligt

Jag lyckas alltid skriva så sent.. men nu var jag i stallet så länge och borstade upp hästarna och började städa och hålla på. Men iallafall så gick markarbetet över förväntan! han gick riktigt bra över bommarna i högervarvet idag och vänster varvet lika bra som vanligt. Började passet med åttvolter och skänkelvikningar och lite framdelsvändningar. Han var pigg till en början men efter ca 15 minuter så blev han lugn och avslappnad. Riktigt fin i sidorna och gick i låg lång form. Dock fick jag ta det ganska lugnt eftersom vi har jord/sand bana, det har regnat i princip hela dagen så den var lite småhalkig på vissa ställen. När jag hade ridit på bommarna i en åtta några gånger så skulle jag lägga ner honom och då var han så taggad på att springa över bommarna fortfarande så det tog lång tid innan jag verkligen fick honom avslappnad. Han har börjat tagga så himla mycket direkt det är bommar på ridplanen nu. Men det tycker jag är possitivt! Man vill ju trotts allt hellre hålla dom lite än att måsta driva på dom en massa mot hinder/bommar. Så tycker iallafall jag.
Imorgon bär det av till burträsk igen för att börja inreda lägenheten. Efter det så taggar jag och aktiven lite hoppning! Om jag har tur så kanske det blir lite filmer och eventuellt några kort.
Men nu är det sova som gäller för min del, så godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0