is- grym

Det blev lite blandad träning idag, började med att lösgöra honom ordentligt i skritt och trav. Det var helt galet så fin han var. Jag tror inte har har vart så mjuk och fin i halsen och nacken ever. Det var helt underbart iallafall!
När jag hade ridit i ca 30 minuter så skulle jag träna galoppen och hej å hå så laddad han vart då. Klockren högerfattning och galopperade ett varv + en volt. Första gången han orkade galopp på volt wihoo framsteg!! Vänster galoppen orkade han näästan ett helt varv men det är faktiskt också framsteg då han knappt orkat ett halvt förut. Fytusan så grym han var idag!

bild från då jennifer var här.


Red även wirex en stund idag, han såg så förväntansfull ut när jag tog in dom i stallet så han fick komma ut och lunka på i ca 30minuter. Det blev ett väldigt lätt dressyrpass eftersom jag måste rida honom på banan då han inte har några skor. Han var laddad till tusen, skulle ta en liten galopp på ena långsidan och då vart det rodeowirex jag red barbacka dessutom så bara tur att jag lyckades sitta kvar haha. Blev iallafall bara lite volter i skritt och trav och en galopp på långsidan i båda varven sen skrittade jag av honom. Han har ju vart halt tidigare i sommar men nu var han faktiskt inte alls halt, han kändes helt ren och då pappa kollade så såg han inte något heller. Så kanske han har blivit bra igen? Hoppas det håller sig bara.

bild från sommaren 09 tror jag, då var vi i topptrim!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0