ep - tävlingen i lördags

Lc:n vi värmde upjalle var frammåt lyssnade bra och ja allt rullade på super,vi fick komma in på banan galloperade lite fick start signal och vi kom jätte bra på första hindret det var en ganska lång väg till tvåan jale var jätte taggad gasade på lite och jag tyckte det var okej jag hade ju gott om tid att ta tillbaka han haha men så kom hindret det gick bra ändå men efter varje hinder gick det fortare och fortare han lyssnade inte riktigt lika bra som på framridningen/hoppningen i slutet gick e väl så fort satt han hann int riktigt få upp fötterna vi rev två hinder.
och när jag kom ut från banan kände jag att varför gjorde jag int mer jag kunde säkert ha fått tillbaka honom om jag bara ansträngt mig mer men när jag var inne på bann så kände jag att de gick faktiskt inte men jaja det går ju som inte göra något åt i efterhand jag tyckte det var kul ändå och jalle också och det är väl det viktgaste,jag hade ju en schans till i nästa klass att rätta till det här.

Lc+5 jätte fin på framhoppningen även här checkade att jag hade kontroll i galoppen oså,inne på banan så gick deet lite väl sakta över första hindret så drev honom lite han lyssnade bra men så ja det går inte förklara vad som hände mot tvåan ca fem galoppsprång innan stoppa han emot jag gick på han han tog ett galoppsprång frammåt osså tvärnit gjorde inte så stor deal av det uten kom på det igenred lite mer bestämt och han hoppade jätte fint resten av banan hade jätte fin galopp och lyssnade jätte bra trots lite otur så ja jag är jätte nöjd med helgen vi hade jätte roligt och ser fammemot nästa tävling som blir i vännes!


lite bilder från helgen!








Foto: kevin strömbeck


nu ska jag fara ut och rida eller nått rida kanske blir senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0